Időpontok & jelentkezés: A D5 modul összesen 8 alkalommal kerül a Családbarát Szülészet Pályázati Program keretein belül megtartásra:
2020. március 5. Budapest - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult.
2020. szeptember 17. Budapest - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult.
2021. június 24. Budapest - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult.
2021. november 11. Budapest - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult.
2022. április 21. - ESEMÉNY WEBSHOP
2022. május 16. - ESEMÉNY WEBSHOP
2022. május 30. - ESEMÉNY WEBSHOP
2022. június 2. - ESEMÉNY WEBSHOP
A modul vezetője: Prof. Varga Katalin • pszichológus • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A tárgy képzési célja: a napi gyakorlatban a páciensekkel folytatott szóbeli és írásos kommunikáció szuggesztív elemeinek áttekintése, a negatív szuggesztiók kerülése, a pozitívak alkalmazása.
A képzés főbb tartalmi, tematikai egységei
- A szuggesztiók különféle formáinak (direkt, indirekt, stb.) bemutatása, megbeszélése
- A raport fogalma
- A negatív szuggesztiók a hétköznapokban és a gyógyítás során, ennek kivédési lehetőségei
- Metafora és a szimbolikus nyelvhasználat
- A betegtájékoztatás jogi háttere és szuggesztív vonatkozásai
- A kommunikáció fogalma, csatornái, jellemzői,
- Hitelesség, őszinteség
- A disszociáció fogalma, hétköznapi és adaptív formái
- A képzelet és abszorpció fogalma
Tanulási eredmények, kompetenciák
tudás:
- a (spontán vagy indukált) transzállapot (módosult tudatállapot) felismerése, az ekkor jellemző működésmódhoz igazított kommunikáció
- a legfontosabb szuggesztiós technikák ismerete (pl. igen-beállítódás, átkeretezés, követés-vezetés, stb.)
attitűd:
- a kommunikációban a szakember alkalmazkodjon a szülő nő és kísérői állapotához, a kommunikációban fontolja meg annak rejtett üzeneteit is a befogadó szemszögéből
képesség, készség:
- a negatív szuggesztiók felismerése, átfordítása pozitívakká
Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek: előadás, esetelemzések (videóról, ill. „hozott” esetekkel), helyzetgyakorlat stb.
Követelményi, számonkérési és értékelési rendszere: jelenlét a képzés teljes ideje alatt; feladatlapok megoldása, szereplés a heyzetgyakorlatokban
Az értékelés módja: megfelelt / nem felet meg
Tankönyvek:
- VARGA K. (szerk, 2011) A szavakon túl: Szuggesztió és kommunikáció az orvosi gyakorlatban, Medicina, Budapest
- VARGA K. (2013) Helyzet +oldások. Kommunikációs stratégiák kiélezett orvosi helyzetekben, Medicina, Budapest
Ajánlott irodalom:
- Varga, K. Andrek, A., Molnár, J. (2019): A szülés és születés minősége a perinatális tudományok megközelítésében. Medicina, Budapest