Időpontok & jelentkezés: A D3 modul összesen 5 alkalommal kerül a Családbarát Szülészet Pályázati Program keretein belül megtartásra:
2021. június 10. Budapest - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult.
2021. szeptember 16. - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult.
2022. május 19. - A képzés a tervezett időpontban sikeresen megvalósult.
2022. június 23. - ESEMÉNY WEBSHOP
A modul felelős vezetője: Molnár Judit Eszter • klinikai szakpszichológus • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
A tárgy képzési célja: a gyermekágy napi gyakorlat során felmerülő helyzetek családközpontú megszervezés, az anya-újszülött egység maradéktalan tiszteletben tartása, a korai szoptatás optimális felételeinek biztosítása.
A képzés főbb tartalmi, tematikai egységei
- Az anya-újszülött szeparáció rövid és hosszú távú következményei
- Rooming in: az anya-gyermek egység működésének sajátosságai
- Anyai kompetenciák kialakításának lehetőségei
- Szoptatás a gyermekágyon: nehezítő tényezők feltérképezése, jó gyakorlatok
- Az apa és család helye és szerepe a korai gyermekágyon
- Kritikus helyzetek a gyermekágyon: esetmegbeszélések
- A családbarát gyermekágy kialakításának kihívásai: nehéz helyzetek, jó gyakorlatok
Tanulási eredmények, kompetenciák
tudás:
- a korai gyermekágy élettani és lélektani sajátosságai
- az anya-újszülött egység, valamint az apa és a család mint társas támasz jelentősége a korai gyermekágyban
- a szoptatást támogató és hátráltató körülmények a korai gyermekágyban
attitűd:
- az ellátás során a szakember alkalmazkodjon a gyermekágyas anya és újszülött szükségleteihez, fontolja meg a családi egység támogatásának lehetőségeit a helyi körülmények ismeretében
képesség, készség:
- empatikus, támogató jelenlét, pozitív kommunikáció
Tervezett tanulási tevékenységek, tanítási módszerek: interaktív előadás, kiscsoportos munka, esetelemzés, helyzetgyakorlat stb.
Követelményi, számonkérési és értékelési rendszere: jelenlét a képzés teljes ideje alatt; aktív részvétel; helyzetbemutatás
Az értékelés módja: megfelelt/nem felet meg
Tankönyv: Varga, K. Andrek, A., Molnár, J. (2019): A szülés és születés minősége a perinatális tudományok megközelítésében. Medicina, Budapest